Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Przyszłość" dokonuje rozeznania w obszarze kosztów funkcjonowania Spółdzielni, które wpływają bezpośrednio na wysokość naszych zobowiązań czynszowych. Pierwszą opinię w tej sprawie, dotyczącą kosztów pracowniczych, przedłożono Radzie Nadzorczej, wskazując jako najpilniejsze do zmiany m.in. poniższe elementy obecnie w Spółdzielni obowiązujące:
1. Otrzymywanie przez pracowników Spółdzielni za czas niezdolności do pracy wskutek choroby, z tytułu opieki nad dzieckiem 100% wynagrodzenia od pierwszego dnia zwolnienia lub opieki.
2. Liczne funkcjonujące dodatki, m.in.:
a) oprócz dodatku stażowego od 5 do 20% spotykanego w niektórych zakładach budżetowych - dodatek za lata przepracowane w Spółdzielni (1,5% za każdy przepracowany rok w Spółdzielni, liczony od wynagrodzenia zasadniczego; górna granica tego dodatku jest nieograniczona)
b) nagrody jubileuszowe (do 750% wynagrodzenia zasadniczego)
c) dodatki funkcyjne dla pracowników (od 25% do 40% najniższego wynagrodzenia)
d) dodatek za pracę przy pilnowaniu, dozorze, otwieraniu i zamykaniu drzwi (5% najniższego wynagrodzenia)
e) dodatek za wykonywanie dodatkowych czynności spedycyjnych dla kierowców pojazdów samochodowych (do 4% najniższego wynagrodzenia)
f) dodatek za Obsługę Codzienną dla kierowców (15% najniższego wynagrodzenia)
g) dodatek za prowadzenie kasy (200zł brutto)
h) dodatek za obsługę abonencką telewizji kablowej (200zł brutto)
i) dodatek za prowadzenie kasy zapomogowo - pożyczkowej (5% najniższego wynagrodzenia)
j) dodatek za obsługę komputera w pełnym wymiarze czasu pracy (6% najniższego wynagrodzenia)
3. Bardzo duże zaległości w wykorzystaniu urlopów wypoczynkowych przez pracowników Spółdzielni. Zarząd zastał liczne zaległości urlopowe, sięgające nawet ponad 90 dni do wykorzystania przez jednego pracownika.
W związku z tym Rada Nadzorcza podjęła na posiedzeniu w dniu 2012-11-14 stosowną uchwałę kierunkową, wzywając Zarząd Spółdzielni m.in. do:
-Opracowania i wprowadzenia w życie nowego "Regulaminu wynagradzania pracowników Spółdzielni Mieszkaniowej „Przyszłość” w Miechowie", zgodnego z zasadami racjonalnej i oszczędnej gospodarki funduszem płac Spółdzielni.
-Opracowania i wprowadzenia w życie nowego "Regulaminu pracy" ustalającego nową organizację i porządek pracy, celem dostosowania praw i obowiązków pracodawcy i pracowników do obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa oraz lepszej obsługi mieszkańców Spółdzielni Mieszkaniowej „Przyszłość” w Miechowie.
-Przygotować i przedstawić do zatwierdzenia Radzie Nadzorczej Strukturę Organizacyjną i "Regulamin Organizacyjny Spółdzielni" dostosowane do aktualnych warunków działania i zadań Spółdzielni.
-Dokonać rzetelnego audytu dotychczasowej działalności przez fachowy i niezależny podmiot pod kontem jej gospodarności i prawidłowego zarządzania funduszami Spółdzielni.