Spółdzielnia Mieszkaniowa

Spółdzielnia Mieszkaniowa

Przegląd kosztów zatrudnienia

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Przyszłość" dokonuje rozeznania w obszarze kosztów funkcjonowania Spółdzielni, które wpływają bezpośrednio na wysokość naszych zobowiązań czynszowych. Pierwszą opinię w tej sprawie, dotyczącą kosztów pracowniczych, przedłożono Radzie Nadzorczej, wskazując jako najpilniejsze do zmiany m.in. poniższe elementy obecnie w Spółdzielni obowiązujące:

 1. Otrzymywanie przez pracowników Spółdzielni za czas niezdolności do pracy wskutek choroby, z tytułu opieki nad dzieckiem 100% wynagrodzenia od pierwszego dnia zwolnienia lub opieki.

 2. Liczne funkcjonujące dodatki, m.in.: 

a) oprócz dodatku stażowego od 5 do 20% spotykanego w niektórych zakładach budżetowych - dodatek za lata przepracowane w Spółdzielni (1,5% za każdy przepracowany rok w Spółdzielni, liczony od wynagrodzenia zasadniczego; górna granica tego dodatku jest nieograniczona)

b) nagrody jubileuszowe (do 750% wynagrodzenia zasadniczego)

c) dodatki funkcyjne dla pracowników (od 25% do 40% najniższego wynagrodzenia)

d) dodatek za pracę przy pilnowaniu, dozorze, otwieraniu i zamykaniu drzwi (5% najniższego wynagrodzenia)

e) dodatek za wykonywanie dodatkowych czynności spedycyjnych dla kierowców pojazdów samochodowych (do 4% najniższego wynagrodzenia)

f) dodatek za Obsługę Codzienną dla kierowców (15% najniższego wynagrodzenia)

g) dodatek za prowadzenie kasy (200zł brutto)

h) dodatek za obsługę abonencką telewizji kablowej (200zł brutto)

i) dodatek za prowadzenie kasy zapomogowo - pożyczkowej (5% najniższego wynagrodzenia)

j) dodatek za obsługę komputera w pełnym wymiarze czasu pracy (6% najniższego wynagrodzenia)

 3. Bardzo duże zaległości w wykorzystaniu urlopów wypoczynkowych przez pracowników Spółdzielni. Zarząd zastał liczne zaległości urlopowe, sięgające nawet ponad 90 dni do wykorzystania przez jednego pracownika. 

 W związku z tym Rada Nadzorcza podjęła na posiedzeniu w dniu 2012-11-14 stosowną uchwałę kierunkową, wzywając Zarząd Spółdzielni m.in. do:

 -Opracowania i wprowadzenia w życie nowego "Regulaminu wynagradzania pracowników Spółdzielni Mieszkaniowej „Przyszłość” w Miechowie", zgodnego z zasadami racjonalnej i oszczędnej gospodarki funduszem płac Spółdzielni.

 -Opracowania i wprowadzenia w życie nowego "Regulaminu pracy" ustalającego nową organizację i porządek pracy, celem dostosowania praw i obowiązków pracodawcy i pracowników do obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa oraz lepszej obsługi mieszkańców Spółdzielni Mieszkaniowej „Przyszłość” w Miechowie.

 -Przygotować i przedstawić do zatwierdzenia Radzie Nadzorczej Strukturę Organizacyjną i "Regulamin Organizacyjny Spółdzielni" dostosowane do aktualnych warunków działania i zadań Spółdzielni.

 -Dokonać rzetelnego audytu dotychczasowej działalności przez fachowy i niezależny podmiot pod kontem jej gospodarności i prawidłowego zarządzania funduszami Spółdzielni.


Godziny otwarcia kasy

Wtorek od 8:00 do 16:30, Czwartek od 8:00 do 15:30, Przerwa od 11:00 do 11:30

Ważne numery telefonów

Sekretariat - 413890810, Awarie - w godzinach pracy - 413890817, poza godzinami pracy - 609501530

Dane kontaktowe

32-200 Miechów, ul. Wesoła 4 NIP: 6590003616 tel: 413831431 e-mail: smmiechow@wp.pl

Dane kontaktowe

32-200 Miechów, ul. Wesoła 4 NIP: 6590003616 tel: 413831431 e-mail: smmiechow@wp.pl